Poprvé na Orlíku

Ahoj všem,

o prázdninách jsme se vydali na průzkumnou výpravu na Vodní nádrž Orlík. Moc jsme si toho neslibovali, na přehradě jsme chytali poprvé … ale strávili jsme zde nakonec osm dní.

Ondra Filip_Orlik_2014_01

Když jsme přijeli a omrkli okolí, začalo vybalování, čekala nás další dlouhá cesta na člunu a pramici na místo, které jsme měli doporučené od známého.

Ondra Filip_Orlik_2014_02

Jeli jsme asi dva kilometry, ale stálo to za to, místo bylo úžasné. Tak jsme vše postavili a na pruty jsme nabili Tuňáka, Superfišku a  zkoušeli jsme poprvé boilies PitBull Krill, který nás hodně překvapil.

Ondra Filip_Orlik_2014_03

Boilí jsme kombinovali jsme s novými Fluoro popkami. Základní zákrm jsme připravili  ze 7 kg boilies, 2 kg pelet a 4 kily methodmixu s partiklem.

Ondra Filip_Orlik_2014_04

Na první záběr jsme čekali dva dny, byl to pěkně stavěný kapr okolo sedmi kilo, byli jsme za něj hodně rádi, první ryba vždy zvedne náladu a dodá naději.

Ondra Filip_Orlik_2014_05

Třetí den už se začli ukazovat i pěkní kapři do 12 kg a váha úlovků se postupem dní zvyšovala.

Ondra Filip_Orlik_2014_06

Počasí nám moc nepřálo, tři dny nám propršely. Vzhledem k tomu, že jsme chytali na melčinách jsme si mysleli, že to nebude moc dobré, ale asi jsme se mýlili, kapři začli brát.

Ondra Filip_Orlik_2014_07

Největší kapr výpravy měl 16 kilo, za kterého jsem byl moc rád. Montáže jsme nějak nekombinovali, prostě klasika, která funguje všude.

Ondra Filip_Orlik_2014_08

Orlík nás moc překvapil a příští rok jedeme znova !!!

Filip & Ondra

řeka Morava

Ahoj,

posílám krátké info z mé první výpravy po nuceném skoro 3- měsíčním půstu bez ryb. Vyrazil jsem na dvě noci k řece. Bylo po docela výrazném ochlazení, doufal jsem, že nějaký záběr snad udělám.

Bada 2014_011

No a docela se povedlo. Za necelé dva dny chytání jsme "udělali" s Kájou 35 záběrů ( nevím
zda se mě to ještě někdy v životě poštěstí), což bylo něco neskutečného. Asi mě ryby dopřály za to, že měly ode mě dlouho klid :-)

Bada 2014_012

Na břeh se podívalo asi zhruba 15 kaprů, dva nějvětší jsou na fotkách. Nejvíce záběrů bylo na Skunka v dipu Skunk Shit a na Pitbull Squid s bílou Fluoro plovoučkou Oliheň.

PS : Proběhl test nové "ušanky" od Avid Carpu. Velká paráda :-)

Baďa

Dyje 5 Nové Mlýny

Zdravím všechny rybáře a příznivce značky Chytil,

dostal jsem možnost spolupracovat s firmou Chytil, tak jsem se po krátkém rozmýšlení rozhodl, že to zkusím.

Karel P_2014_01

Mé rozhodnutí podpořilo i to, že jsem vloni na Pálavě ulovil kapra 19,5 kg a to na boilí “Rambo se červená”, které jsem si před odjezdem zakoupil ve firemní prodejně ve Starém Městě.

Karel P_2014_02

Má přítelkyně na jaře letošního roku zdolala na svazové štěrkovně dvoubarevného šupináče 14 kg na Kořeněného Tuňáka, takže nebylo velice o čem přemýšlet… Fotky a zkušenosti z dalších výprav budou co nejdříve následovat.

Petrův zdar, Karel P.

RED KRILL a cejni 3/2014

Krill Sonu_01

RED KRILL a cejni   3/2014

Pokud se hovoří o lovu cejnů, je všeobecně vžité, že se při jejich lovu vnadí spíše sladkými směsmi doplněnými drobnějším partiklem, masnými červy, kuklami či hnojáčky, než čímkoli jiným. To je jistě pravda, pokud se ale bavíme spíše o menších a středně velkých rybách. Větší a skutečně velcí cejni, to je ale něco poněkud jiného. Zde se osvědčují směsi sice často sladce vonící, ale povětšinou slané a mnohdy doplněné i pořádnou porcí rybích mouček.

Labe

Ahoj Chytiláci :)

naše další výprava směřovala na místo, kde jsme již uspěli na jaře, a tak jsme chtěli vyzkoušet, jak budou ryby aktivní právě koncem srpna, který je nyní poměrně chladný. Výpravu jsme naplánovali na 4 dny a pevně jsme věřili, že bude minimálně stejně úspěšná jako ta jarní.

Petr Pavel_B_Labe_2014_001

Tentokrát bylo ale vše jinak. Na místě, kde jsme běžně téměř v jakémkoliv počasí v období jara a léta měli záběry vždy zhruba do 5 hodin od prvního náhozu se tentokrát nic nedělo. Celých 30 hodin jsme byli bez záběru a tak jsme s Petrem „sáhli“ ke změně v podobě partiklu (kukuřice s řepkou) a zároveň vzhledem k poměrně čisté vodě, jsme zkusili změnit návazce pomocí fluocarbonu „Inkognito“ , který jak se později ukázalo fungoval perfektně.

Petr Pavel_B_Labe_2014_002

Byli jsme si vědomi, že tímto si na místo nalákáme jen menší rybu, ale věděli jsme, že by to mohlo přinést alespoň záběry od menších ryb, které by třeba mohly přilákat rybu větší. Proto hned dopoledne druhého dne krmíme kukuřicí s řepkou a zákrm doplňujeme zhruba kilem boilies. Už jsme asi nikdo nedoufali v záběr, když konečně po téměř dvou dnech záběr přišel.

Petr Pavel_B_Labe_2014_003

Byl z toho sice kapřík kolem 55 cm, kterého zdolala bráchova přítelkyně Marci, ale jako vzpruha to bylo pozitivní znamení. Do večera uděláme ještě několik záběrů od menších ryb a tak ještě navečer prokrmujeme místo kukuřicí a třetí den ráno nasazujeme do boje zase jen boilies. Tato taktika se nám vyplácí, když třetí den konečně přicházejí záběry od větších ryb. Marci si konečně zdolává svého prvního většího kapra 78 cm 9 kg.

Petr Pavel_B_Labe_2014_004

Nakonec dostáváme na podložku ještě jednu krásnou ryby těsně pod 10 kg, jednu kolem 6 kg a několik ryb do 5kg. Zajímavé bylo, že jsme zabodovali na osvědčené mraženky „Tuňák“ a „PitBull“ a pelety tentokrát vyšly naprázdno. Zpočátku smolná výprava se nakonec vydařila a my se již nyní těšíme na podzimní kaprařinu, na kterou jsme celý rok čekali.
Za PPCarp Pavel B.

www.ppcarp.wbs.cz

Dyje 7 - Mušovská nádrž

Ahoj, na konci července jsem se vypravil na jedno místo na “Mušov”. V tu dobu bylo počasí spíše na koupání, teplo, slunečno, občas vzduch zchladila bouřka.

Mirek Musow_D7_2014_001

Právě menší bouřky rozčeřily jinak klidnou hladinu jezera a vlny prokysličily vodu …

Mirek Musow_D7_2014_002

… no a právě po dešti se mi podařilo “udělat” sem tam záběr.

Mirek Musow_D7_2014_003

Zkoušel jsem chytat bez velkého krmení, jen pár boilies na PVA a peletky v punčoše k nim. Pod háček jsem dával buď Superfišku nebo Banan&Fish s plovoucím boilím.

Mirek Musow_D7_2014_004

Nakonec se povedl jeden “lepší” kapr 92 cm / 12,15 kg za 4 dny chytání, ale v tuto dobu se není co divit, kapři mají dostatek přirozené potravy všude kolem sebe. Uvidíme, co přinese podzim.

Mirek Musow_D7_2014_005

Mirek “Carpmiro”, neslyšící rybář

Luhačovice

Ahoj, po týdnu opět zpráva od vody:) Tentokrát jsem vyrazil bez bráchy, k vodě jsem se dostal těsně po obědě, rozbalil pár věcí:) a nachystal pár pytlíku s PVA. Po 4 hodinách jsem měl

krásný záběr od kapra …

Vince kapr 88cm_13_90_kg_Luha

… po 15 minutách zdolávání jsem podebral překrásného lysce 88 cm 13,90 kg, na boilie PitBull Squid. Vydržel jsem ještě přes noc, ale už moc záběrů nepřišlo, pouze od 2 kaprů kolem 5 kg.
Zatím se mějte, Vašek  … a musím přijet, nemám boilie :):):)

Svazová pískovna

Ahoj, posílám letní zprávu od vody. Vyjel jsem na klasickou víkendovou chytačku. Ve čtvrtek večer už bylo všechno připraveno v autě a zbývalo už jen v pátek přežít do půl třetí v práci a pak tradá k vodě.

Dalibor leto_2014_001

Posledních několik dní před odjezdem panovalo obrovské horko a jinak tomu nebylo ani o víkendu, což nebylo na kapry zrovna ideální. Nicméně jsem se chtěl poprat u vody i s touto nepřízní počasí. Lov probíhal podle předpokladů a ryby braly jen brzo ráno a pak až po setmění.

Dalibor leto_2014_002

Přes horký den to ani nepíplo, tak jsem si zpříjemňoval pobyt občasným svlažením se ve vodě a taky jsem se chodil koukat na vyhřívající se kapry u popadaných stromů. Ti mi jasně dávali najevo, že ze dna toho přes den asi moc nechytím. Na tento popud jsem vyzkoušel dát na jeden prut dlouhý cca dvoumetrový návazec s popkou do vodního sloupce, bohužel ani ze sloupce kapr nedošel.

Dalibor leto_2014_003

Jelikož do sobotního večera jsem měl na kontě jenom jednoho kapra, který mi zabral ráno, rozhodl jsem se, že o půlnoci to zabalím a jedu domů, nechtělo se mi další den zůstávat v té horké letní výhni. V okamžiku, kdy jsem se takto rozhodl, mi brutální jízdou odjel jeden prut.

Dalibor leto_2014_004

Ke břehu jsem dostal kapřího dorostence:-D. Asi po hodince další jízda a to už byl lepší kapřík, hodně dlouhý a největší z této zkrácené návštěvy u vody. O půlnoci jsem vše sbalil (i super mokrou podložku) a pádil jsem k domovu, kde jsem si užil skvěle osvěžující studenou sprchuJ. Kapři na fotkách zabrali na 24mm kouli Pitbull Squid s bílým highlitem od AvidCarpu.

Dalibor leto_2014_005

Jsem moc rád, že mě tahle kombinace nenechala ve štychu a i v takovém počasí mi dopřála zabojovat si s rybami na prutu.

Vzhůru na další dobrodružné výpravy za kapry ;)

Čest Dalibor

Jde to i bez obratlíku 7/2014

QCHLClip 01

Jde to i bez obratlíku  7/2014

QUICK CHANGE LEAD CLIP

Při lovu feederovými pruty používáme různé varianty průběžných koncových sestav, ale jen málokterá z nich se obejde bez toho, aby v ní nebyl obratlík. Obratlík používáme v těchto sestavách ani ne tak kvůli kroucení vlasce, i když i tuhle funkci zde plní, ale hlavně jako spojovací prvek mezi hlavním, tedy kmenovým vlascem a návazcem. Obratlík také plní funkci velmi spolehlivé zarážky krmítka.  Má však jednu nevýhodu – neumožňuje rychlou výměnu návazců.

Lososový olej 8/2014

Lososovy olej_01

Lososový olej   8/2014

Když ryby neberou, je někdy těžké zjistit proč. Mohou k tomu mít tisíc důvodů a najít ten správný se ne vždycky podaří odhalit. Častou příčinou je změna počasí, tření a výskyt většího množství přirozené potravy. Nezájem ryb o potravu může být hodně frustrující, a když se mi tento problém podaří na rybách vyřešit, mám z toho vždycky radost.