místní svazovka

Zdravím všechny Chytiláky,

při troše času jsme s károšem Fanym podnikly další dvě víkendové výpravy na vodu, kam jsme se vrátili po dlouhé odmlce. Po krátkém přemlouvání jsem se nechal ukecat, tak jsme jeli zkusit ŠTĚSTÍ na větší rybu, kterých je tu opravdu málo. Navíc přelstít ji tady je těžší než kdekoliv jinde.

Mara Fany_leto_2014_011

První víkend (13.-15.6.) jsme po příjezdu provedli brutální zákrm řepkou na vzdálenou mělčinu a k tomu samozřejmě ,,banana bomb,, (kilo banánu v průměru 20 mm). Netrvalo dlouho a do místa najeli malí kapříci, kterých je tu hodně, tak jsme se bavili a snažili se prochytat k větší rybě. Zkoušeli jsme všechny možné plovky pro selekci malých ryb a první úspěch přišel už druhý den večer na montáž s kuličkou Banana &Fish + jahodová plovka od Sonubaits. Po několika hodinách přišel z Fanyho tichého prutu záběr.

Mara Fany_leto_2014_012

Hned po záseku přišel náznak větší ryby, což se při zdolávání potvrdilo. Po několika minutách se mi rozjasnil úsměv na tváři, když jsem v podběráku držel opravdu hezkého kapra. Tak přece tu jsou :-) Váha ukázala rovných jedenáct kilo a kapr nám dal naději na lepší zítřek. Ale až do nedělního odjezdu jsme se bavili už jen malými kapříky.

Další víkend 19.-22.6.:

,,Když Fany, tak já taky :-),,

Už ve čtvrtek večer jsme vyrazili na stejné místo a zvolili odlišnou strategii. V mrazáku jsem vyhrabal dva roky zamražené koule 30mm Kořeněného tuňáka s česnek/asa a Rambo se červená, tehdy určené právě pro tuhle vodu.

Mara Fany_leto_2014_013

I přesto, že jich bylo dost, tak jsme krmili jen jedno místo asi 1,5kg denně, což ve “třicítkách” není příliš. Hlásiče k našemu překvapení na 2 dny ztichly. A o to šlo!

Mara Fany_leto_2014_014

Z lehátka mě vytáhl záběr na kombinaci Tuňák + čokoládová plovka od Sonubaits. Po záběru prut ztěžkl, ale naštěstí se mi kapra podařilo otočit. Bojovnost kapra se projevila až u břehu. Po několika výpadech jsem měl na podložce dlouhého čistého šupinináče 90 cm / 12,5 kila.

Mara Fany_leto_2014_015

Taková euforie mě dlouho nepřepadla. Byl jsem šťastný jako blecha, protože tahle ryba pro mě měla opravdu cenu největší! Navíc vše nasvědčovalo tomu, že se snad nikdy nechytla. Krása!

Do odjezdu přišli ještě tři další záběry na “Rudocha”, ale bohužel v jednom případě se ryba vyřízla při otáčení na hraně a dva lumpíci za hranu zajeli.

Mara Fany_leto_2014_016

Uřezanou olověnku jsem stahoval poprvé v životě. Kaprařina je to dřina, tak třeba příště :-)

Ať to kóše,

zdraví kámoši Mara a Fany

Dyje 5 Novomlýnská nádrž

Ahoj, poslední prázdninový víkend jsem se opět  vydal na velkou vodu pod Pálavou, počasí slibovalo sluníčko a teplo. Voda byla ještě v některých místech zelená jako špenát.

Mirek D5_srpen_2014_001

Chytal jsem z lodě a důležité bylo najít příhodné místo. První zakrmení bylo namícháno z uvařené řepky, kukuřice a 1 kg boilí “Rambo se červená”.

Mirek D5_srpen_2014_002

První den to ani nepíplo, nevadí, jsme tu do neděle. V noci bylo takové horko, že jsem byl jen v tričku a kraťasích, až nad ránem to bylo na mikinu.

Mirek D5_srpen_2014_003

Po rozednění kapříci najeli (první měřil 81 cm ) a brali spolehlivě celý den. Celkem 15 záběrů ( 2 malí / 8 kousků 55-69 cm / 4 větší 72,74,74 a 76 cm jeden 81cm ). Bylo to až k neuvěření, jak brali …

Mirek D5_srpen_2014_004

V neděli ráno pomalu balím, ale na rozkrmeném místě se otáčí kapři a přichází další série záběrů, první 70 cm, za ním další 3 pěkní - 82,83 a 86cm.

Mirek D5_srpen_2014_005

Rychle vážím a fotím toho posledního, váha ukazuje 11,75 kg / 86 cm. Nastraženo jsme měl “červeného Ramba alias Rudocha” a Banán s ananasovou plovkou … brali spolelivě na oba druhy. Tak zase příště…

Mirek T. Carpmiro

svazovka na Slovensku

Zdravim Chytilakov :-)

Tak ako kazdy rok pocas mojej 2 tyzdnovej dovlenky som sa rozhodol stravit ako inde na rybach.

Luka dovolenka_2014_001

Pocasie hlasili v celku fajn, uz len bolo treba vymysliet kam pojdeme.... Po zvazovani sme sa rozhodli na nasi oblubenu zvazovku, kde mam chytenu big mamu 21 kg :-) Posledny den v praci sa hrozne vliekol, no nevadilo mi to, kedze som vedel ze budem 2 tyzdne relaxovat :-)

Luka dovolenka_2014_002

Hned po nocnej som sa zbalil a sup na miesto, na ktore chodim rok co rok. No mal som obavy bo na danej vode je v poslednych rokoch vyvijany enormny rybarsky tlak. Po prichode na miesto, ktore bolo nastastie volne, som zacal s vybalovanim veci, stavanim bivaku atd ... Kedze miesto dobre poznam s osadenim bojky nebol problem.

Luka dovolenka_2014_003

No prve vytriezvenie nastalo, ked som bol na vode, kde som napocital 15 bojok  ( voda ma cca 10 ha ) a to bol pred nami vikend a este prazdniny :-) Prve krmenie spocivalo na kamen vysusenych gul Koreneny tunak - cesnak a z partiklu (kuku, repka a zito). Vsetko bolo na svojich miestach, a tak som si vychutnaval pohodu a ocakaval co sa bude diat. Ryba sa zacala ukazovat na lovnom mieste az navecer, no vobec mi to nevadilo kedze som bol po nocnej, aspon som sa vyspal. A tak aj bolo, noc bolo pokojna, az rano som mal nesmele “pip” a viac nic.

Luka dovolenka_2014_004

Den ubehol ako voda, nastal vecer, no ja som bol stale bez zaberu. No netrvalo dlho, s prichodom tmy sa mi ozval hlasic a na podlozke sa ocitol pekne stavany kaprik po zdokumentovani putoval spat do vody s odkazom, nech posle mamu bo otca :-)

Luka dovolenka_2014_005

Do rana sa neudialo nic zvlastne, sem tam “pip”  no jazda ziadna. Takto ubiehali dni za dnami no nic vacie sa zatial nepodarilo lapit. Az nastal predposledny den, kde som doobeda chytil 90 cm 13 kg vaziaceho kapra, vecer po zakrmeni a vyvezeni prisiel 95 cm a 14,5 kg a hned nato 90 cm 13,5 kg kapor.

Luka dovolenka_2014_006

Tak taky den ( resp. noc ) som nemal ani nepamatam, kapri mi urobili neskutocnu radost. Posledny vecer sme konstatovali, co sme mohli este navyse urobit, no zhodli sme sa natom, ze vyprava bola v skutku famozna, kazdy si prisiel na svoje, kedze na vode bolo v kuse 15 bojok a dakedy aj 23 :-)

Luka dovolenka_2014_007

Uspesna nastraha bola  FLUO POP UP CESNAK a Koreneny Tunak. O par peknych ryb som prisiel v zeline, ktora bola pred nasim miestom .

Co dodat na zaver : Nech Vam  To jazdi  :-)
Luka E.

řeka Morava aktuálně

Ahoj chlapi,

konečně jsem dostal malý dárek z řeky Moravy, když se mi podařil ulovit tento krasavec s váhou okolo 14 -15kg a mírou 85 cm. Zabral na chytací peletu Skunk 14mm a protože byl kapr zdoláván na feeder, tak na tento 20 minutový souboj už asi nikdy nezapomenu a dostat ho bez pomoci do podběráku, který byl určen na kapry do 50 cm byla tedy pěkná sranda. No šteští přeje odvážnému :-)

ZED Morava_rije_2014

Moc díky za super nástrahu, která prostě funguje. Sorry, že kapr leží jen na trávě, ale snažil jsem se s ním zacházet max.opatrně, aby mohl rychle plavat ve zdraví dále v řece.

S pozdravem ZED

Jestřabické peklo II

Jestrabice podruhe_2014_001

Ahoj,

posílám krátké info - chytali jsme na místech 1-2-3 u hráze od 24/7 ( 8:00 hod. ) - do 27/7 ( 10:00 hod. ) - podařilo se nám zdolat 141 ryb ( nepočítáme cejny, kterých bylo tentokrát docela dost ).

Poprvé na Orlíku

Ahoj všem,

o prázdninách jsme se vydali na průzkumnou výpravu na Vodní nádrž Orlík. Moc jsme si toho neslibovali, na přehradě jsme chytali poprvé … ale strávili jsme zde nakonec osm dní.

Ondra Filip_Orlik_2014_01

Když jsme přijeli a omrkli okolí, začalo vybalování, čekala nás další dlouhá cesta na člunu a pramici na místo, které jsme měli doporučené od známého.

Ondra Filip_Orlik_2014_02

Jeli jsme asi dva kilometry, ale stálo to za to, místo bylo úžasné. Tak jsme vše postavili a na pruty jsme nabili Tuňáka, Superfišku a  zkoušeli jsme poprvé boilies PitBull Krill, který nás hodně překvapil.

Ondra Filip_Orlik_2014_03

Boilí jsme kombinovali jsme s novými Fluoro popkami. Základní zákrm jsme připravili  ze 7 kg boilies, 2 kg pelet a 4 kily methodmixu s partiklem.

Ondra Filip_Orlik_2014_04

Na první záběr jsme čekali dva dny, byl to pěkně stavěný kapr okolo sedmi kilo, byli jsme za něj hodně rádi, první ryba vždy zvedne náladu a dodá naději.

Ondra Filip_Orlik_2014_05

Třetí den už se začli ukazovat i pěkní kapři do 12 kg a váha úlovků se postupem dní zvyšovala.

Ondra Filip_Orlik_2014_06

Počasí nám moc nepřálo, tři dny nám propršely. Vzhledem k tomu, že jsme chytali na melčinách jsme si mysleli, že to nebude moc dobré, ale asi jsme se mýlili, kapři začli brát.

Ondra Filip_Orlik_2014_07

Největší kapr výpravy měl 16 kilo, za kterého jsem byl moc rád. Montáže jsme nějak nekombinovali, prostě klasika, která funguje všude.

Ondra Filip_Orlik_2014_08

Orlík nás moc překvapil a příští rok jedeme znova !!!

Filip & Ondra

RED KRILL a cejni 3/2014

Krill Sonu_01

RED KRILL a cejni   3/2014

Pokud se hovoří o lovu cejnů, je všeobecně vžité, že se při jejich lovu vnadí spíše sladkými směsmi doplněnými drobnějším partiklem, masnými červy, kuklami či hnojáčky, než čímkoli jiným. To je jistě pravda, pokud se ale bavíme spíše o menších a středně velkých rybách. Větší a skutečně velcí cejni, to je ale něco poněkud jiného. Zde se osvědčují směsi sice často sladce vonící, ale povětšinou slané a mnohdy doplněné i pořádnou porcí rybích mouček.

Jde to i bez obratlíku 7/2014

QCHLClip 01

Jde to i bez obratlíku  7/2014

QUICK CHANGE LEAD CLIP

Při lovu feederovými pruty používáme různé varianty průběžných koncových sestav, ale jen málokterá z nich se obejde bez toho, aby v ní nebyl obratlík. Obratlík používáme v těchto sestavách ani ne tak kvůli kroucení vlasce, i když i tuhle funkci zde plní, ale hlavně jako spojovací prvek mezi hlavním, tedy kmenovým vlascem a návazcem. Obratlík také plní funkci velmi spolehlivé zarážky krmítka.  Má však jednu nevýhodu – neumožňuje rychlou výměnu návazců.